18 December, eindelijk zorgeloos vakantie? Toch..?
18 december 2010 - Brussels, België
Nou niks is zorgeloos bij de familie thomassen! Het begon 's ochtends al met een telefoontje van Karin, de reisagente. Ik heel vrolijk de telefoonopnemen "Hallo met Paul Thomassen." "goedemorgen met Karin van reisburo gorinchem. Bent u èèn van de Thomassen die op reis gaat?" "Eehm ja?" "nou dan heb ik een niet zo leuk berichtje voor u, de vlucht van Brussel naar Londen is gecanceld" "okeeee..... Ik zal wel even mijn vader geven..." Dus ik de telefoon aan papa geven, en naar beneden roepen: "ja jongens de eerste vlucht is gecanceld" natuurlijk niemand die mij geloofde... Effin, het bleek dus dat de vlucht gecanceld was en dat als we naar brussel gingen ze ons daar verder zouden helpen. Dus wij als een speer naar Brussel, onderweg even lunchen bij Pieter en Monique, Pieter is een collega van papa in Belgie. Toen we eindelijk in Brussel waren, was er een gigantische wachtrij, naja gigantisch? Ik denk dat het 50 man was, maar elke groep stond wel een kwartier bij de balie om te wachten op verdere informatie. Na een hoop gewacht zagen we een camera ploeg aankomen, die de rij gingen filmen. Op een gegeven moment kwam de verslag gever naar ons mam, om wat vragen te stellen, dus ons mam is vanaf vandaag een tv ster te noemen! Wie Belgische zenders op zijn/haar tv heeft staan, kijk dan naar RTL VT1 vanavond. Dan zien jullie hoe de situatie was, ik heb zelf ook wat gefilmd, maar ik heb hier geen punt om foto's en films online te zetten, dus die komen nog wanneer ik een kitje daarvoor gekocht hebt ;) Maargoed uiteindelijk waren we aan de beurt, na ontzettend lang wachten! Nu is ons plan iets gewijzigd, we gaan niet naar londen maar we gaan gelijk vanuit Brussel naar new York, morgen om 10 uur! Effin, wij hadden ondertussen weer een nieuwe slaap plek nodig, maar dankzij onze eigen Jennifer, hebben we goedkoop bij een NH hotel kunnen reserveren, waar ik nu deze blog hier zit te typen. Maar vanaf het vliegveld naar NH Hotel Stefanie is wel 20 kilometer, dus hebben wij ons over 2 taxi's verdeeld. Natuurlijk hadden Jennifer, Hans en ik het geluk om bij een alleen Frans sprekende neger in de taxi te moeten. Wat ons bijna ons leven gekost heeft. Hij was met 150 kilometer per uur aan het rijden en keek niet eens op de weg! Pas toen we begonnen te roepen dat ie op moest passen, week hij met een ruk uit voor een busje dat nog 4 meter voor ons was, met een dom "dankje" reed ie met plankgas verder om vervolgens ons bij het verkeerde hotel bracht, zeggend dat het de enige hotel van NH was in de weide omtrek, terwijl de volgende 3 straten verderop was, dus wij daar naartoe, want hij had de taxi voucher nodig die de andere chauffeur had. Nu zit ik dus in het hotel en gaan we zo op weg naar de stad om wat te eten. Lekker rustig aan nu. Jennifer is nog steeds aan het klagen over de chauffeur en ik ben het helemaal met haar eens! Het sneeuwt nu weer, en nu hopen dat we morgen wel kunnen vliegen! Da was het voor nu, vanavond waarschijnlijk nog een update, en tot dan hopelijk! Groet, Paul Janovich (volgens oom Christ)