22 dec... Papa-paparazzi!

23 december 2010 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

jaa ik weet wat jullie denken. waar heeft hij het over? paparazzi zijn toch die fotografen? jaja :) dat zijn ze. alleen heeft de Fam Thomassen er een Papa Razzi bij namelijk: De Toerist! naast de Toerist is pa nu ook de Papa-paparazzi! deze titel heeft hij verdient door het feit dat Hans, Marieke, Jennifer, Mama en Ik op vakantie zijn, en dat papa er achter slungelt met de camera. (inclusief oorwarmers) effin om nou heel de log te vullen met papa is teveel eer ;) dus terug naar 22 december 2010! Zoals elke normale dag begon de onze weer met een ontbijt. ik vind het niet intressant om een A4 vol te schrijven met ontbijt. dus ik hou het wederom kort: ontbijt. punt. na het ontbijt zijn we naar 6th Ave gelopen (voor de niet wetende mensen: Ave is Avenue, Rd, staat voor straat, dus quiz vraag: hoe noem je de 5e Avenue en 38 straat? precies: 5th Ave, 38rd.)om op de Uptown Tour te stappen, omdat we vandaag naar het boven gedeelte gingen, we stapten op en gingen weer naar de instructies luisteren van de gids, we stapten uit bij het National Historic Museum, waar we niet in geweest zijn, omdat we daar geen kaartjes hadden, dus zijn we door Central park gelopen, en aan de andere kant er weer uit gelopen. in Central park waren allemaal eekhoorns, die ook gefotografeerd zijn, door pa en mij :) omdat we dat grappig vonden! nadat we door Central park gelopen waren sloegen we links af naar het Gugenheim Museum, een apart gebouw, waar onze papa-paparazzi gefotografeerd is in plaats van de foto's te maken, toen we terug liepen naar waar je central park uit gingen, zijn we via central park zelf gegaan, langs een gigantisch meer, ik heb er een paar panoramma's gemaakt en heb een beetje ruzie gehad met pa omdat hij dacht dat ik het fout deed, wat natuurlijk niet was, (ik en iets fout doen :D? haha!) toen we terug waren. was het tijd om voor mijn *Final Destination* (tromgeroffel...) de Apple Store @ 5th Ave. op dit punt hadden we honger, en hebben we een hotdog gehaald, wie ooit een lekkere hotdog wilt eten, ga naar new york! het was een hele trip om ernaar toe te lopen, maar het gebouw is. Ge-Wel-Dig! voor de mensen die niet weten hoe het eruit ziet, ik heb foto's! ik wou al zo lang naar de AS, dat ik helemaal overdonderd was toen ik er was. het is een geweldige ruimte onder de grond. en het was precies goed, het was lekker druk maar ook niet te druk. hier hebben we een paar accessoires gekocht. zoals het toetsebord waar ik deze blog op typ, en een camera kit, alle foto's van de vakantie staan nu dus op de ipads, maar het probleem is dat ik ze niet kan uploaden zonder pc, het spijt me heel erg. maar dat word toch wachten Ferry! nadat we uit deze geweldige winkel kwamen (Marieke en Jenn waren al weg gegaan omdat ze het niet zo boeiend vonden als ik) zijn Hans en ik naar Rockefeller Center gelopen naar de starbucks die daar zat, om te wachten op Mama, Papa-paparazzi, Jenn en Marieke, die in de winkels waren, toen we weer compleet waren hadden we besloten om weer op te splitsen, Jenn, Hans en Marieke gingen naar SoHo om horloges te kijken (en kopen) Papa-paparazzi en Mama gingen shoppen, en ik ging naar hotel met de aankopen om de foto's op mijn ipad te zetten en blog 21.5 te schrijven, (lees die aub als je die nog niet gelezen had) ik heb me wel vermaakt in me kamer. lekker muziek geluisterd en nog beetje msnen met de nederlanders (A) (die bijna naar bed gingen) op een gegeven moment kwam hans aanklopen, die was al eerder thuis gekomen, en had een nieuw horloge gekrgen van jenn, hij had haar er ook een gegeven. we gingen naar beneden naar papa-paparazzi en mama, die ondertussen er ook waren, helemaal uitgeput, vooral mama, die was helemaal op. ondertussen zijn marieke en jenn weer terug van shoppen, (marieke nieuwe schoenen, en jenn een horloge en broek) straks gaan we naar een frans restaurantje hier tegenover, omdat mama niet veel wilt lopen, het wachten is nu op Mama en Papa-paparazzi, die zijn uggs kopen voor mama. omdat marieke en jenn ze ook gekocht hebben, na het eten moeten we vroeg slapen want morgen vliegen we weer naar Florida, dus dit is onze laatste avond, en ik moet zeggen, nieuw amsterdam is geweldig! ik hoop hier ooit nog een keer terug te komen omdat het gewoon geweldig is :) tot morgen hoop ik, ik weet het alleen niet zeker omdat ik niet weet hoe het met internet toegang is! jullie slapen nu, en ik hoop dat jullie van de blog zullen genieten morgenochtend bij het ontbijt! groeten van ons allemaal in volgorde van klein naar groot: Jennifer, Marieke, Git, Jan, Paul en Hans

1. wilhelmien:
    23 december 2010
    hallo paul wat schrijf je toch leuk, ik volg jullie helemaal mee op jullie reis, ik zie mama al voor me helenaal uitgeput van het shoppen, en papa-paparazzi maar fotograveren geweldig, nou tot je volgende blog
    veel plezier
  2. Bernadette:
    23 december 2010
    Jongens, jongens, Guggenheim, daar moet je ín, niet lángs..! ;)
    Wel fijn dat je een stukje moderne architectuur als de AS kunt waarderen Paul! Of ging 't toch meer om de inhoud? =P

Geniet van het zonnetje op de cruise! (dan kunnen de Uggs nog even in de verpakking blijven tot jullie in NL zijn) =)

xx
  3. Tanja en Johan:
    23 december 2010
    Hoi allemaal, wat een uitgebreid verslag weer paul, dat je daar s'avonds na zo'n vermoeiende dag nog puf voor hebt. Maar in ieder geval is duidelijk dat jullie het allemaal goed naar jullie zin hebben. Morgen weer een leuke dag, op naar de boot. Even lekker luieren misschien in het zonnetje, want papa.paparazzi is bijna.....jarig....en dan niet meer de jongste, hè!! Groetjes johan en tanja
  4. Nico:
    25 december 2010
    Hi Paul, dank voor je gedetailleerde berichtgeving, daar hebben we nog lang plezier van. Ik vroeg me af of je het beeld van Papa-paparazzi niet te zwaar neerzet... tot ik bedacht dat Ruuds' golfkar, slechts enkele weken geleden, jammerlijk het water in leek te bewegen. Jan stond er vlakbij, liet de kar begaan en maakte een paar fraaie foto's. Dat wel!
  5. Oma:
    25 december 2010
    Weer een geweldig verslag Paul!
    Waar laten jullie al die aankopen?
    Oma