Merry X-Mass & Boxing Day!

27 december 2010 - George Town, Kaaimaneilanden

Kerstmis, het Amerikaanse verhaal van de kerstman met zijn slee. Hoe gek dat ook klinkt, iedereen doet mee aan deze traditie, dus HAL (zoals eerder uitgelegd: Holland Amerika Line) doet daar vrolijk aan mee. Voor mij begon de kerst op de avond voor kerst. Ik zat in de Loft en op eens kregen we bezoek van een Miss Santa. (Weer eens iets anders dan de baardmans toch?) De sfeer zat er wel goed in, maar het grote feest (de formele avond) stond nog in de wacht, waar we ons natuurlijk goed op hadden voorbereid! Zoals jullie misschien weten zijn BPP (Bahama-Papa-Paparazzi), Hans en ik naar SuitSupply geweest om smokings te halen en daar zal ik het zo over hebben. Ik begin zoals het hoort bij het begin. Het begon met een rustig ontbijt zoals elk ander en aangezien we niet op het land gingen (gaat een beetje moeilijk midden op zee) hadden we een dag vrij. Wat gewoon heerlijk was, want je had geen planning en je kon doen wat je wou. Wat iedereen dus gedaan heeft. Ik ben naar de kapper gegaan (jaja... paul en de kapper komt niet vaak voor!) en het is flink gekort. De meiden hebben hun dag wel vermaakt met de zon en BPP en Hans hebben zich vandaag ook vermaakt, ook al weet ik niet echt waarmee. Ik heb me vooral met wat gasten bezig gehouden in de Loft. Wat opzich wel gezellig is, maar zoals ik al een keer gezegd heb, het is een beetje onder mijn leeftijd. Voel me er eigenlijk een beetje te oud voor en dat is niet zo tof. Maar goed de dag is goed gegaan, ook al hadden we niet het klassieke "white x-mass" gevoel, wat echt raar voelde. Ik zat heel de tijd zo van: "ik kan amper geloven dat het kerst is...". 's Avonds echter... Dat is een ander verhaal. We hadden afgesproken met Paul en Riekje en hun dochters. ---- Nu moet ik toch wel even wat uitleggen, namelijk: Paul is een oude studiegenoot van papa en Riekje een oude vriendin van papa! Ik weet niet hoe dat precies zit maar het toeval wil dat ze elkaar zomaar tegen kwamen op een cruise in Amerika. Nog meer toeval is, is dat beide stellen 25 jaar getrouwd zijn en vieren dat met een Cruise en nog meer: Paul en Jan zijn beide 50 (papa bijna) oftewel, toeval bestaat! Dit was de uitleg.. Verder met het verhaal! ---- We hadden om 7 uur afgesproken, dus gingen we rond half 6 ons omkleden naar de "Formal" stijl, dus smokings en avond jurken. Alleen hadden de mannen 1 probleem, de blousen moesten nog gestreken worden, maar gelukkig hebben wij Abba (de gang bediende) die onze overhemden snel heeft laten strijken, zodat we rond kwart voor 7 alles klaar hadden. Ik zelf heb nu een heel nieuw kapsel en ik hoor van best wel wat mensen dat ik nu op James Bond lijk in die smoking van mij, of op Jack van de Titanic (Leonardo di Caprio). Toen het groepje eindelijk bij een was, (Paul en Riekje waren het vergeten, maar Lisa, de oudste dochter, niet) en hebben we een hele reeks foto's gemaakt, en uiteindelijk gaan eten. Ze konden niet regelen dat we een tafel van 10 hadden dus was het eten toch maar met de gezinnen apart. Onder het eten had ik echt een mega dip, viel bijna heel de tijd in slaap, maar ik was niet de enige. Britt (de jongste dochter) was zo moe dat ze tijdens het eten naar bed was gegaan, terwijl ik gewoon tijdens het eten bijna sliep. Het eten was heerlijk, echt de beste biefstuk gegeten die ik ooit heb gehad. Het was wel gezellig, na het eten zijn we naar "the Northern Light" gegaan, dit is een disco en we hebben ons wel even vermaakt daar. Psul en Riekje zijn daarna naar hun kamer gegaan en de Thomassen zijn nog even naar het bovenste dek geweest voor een hele reeks hele mooie foto's (die krijgen jullie wel te zien hoor, dont worry!). Maar om 12 uur zijn we toch maar naar onze kamers gegaan, omdat we de volgende dag vroeg op moesten staan, en daar ga ik het nu over hebben! ----- Boxing Day----- Zo heet de dag na kerst, in Amerika en Engeland is het een speciale dag, maar ik weet er niks van dus kan er ook niks over vertellen. Alleen dat wij in plaats van Boxing Day, 2e kerstdag hebben, dat zal we hetzelfde zijn. Maar goed, vandaag zijn we aangekomen in Ocho Rios, Jamaica. en dat is me nog eens een avontuur! Om 7 uur moesten we opstaan om aan land te gaan, want we moesten onze bus halen. Uiteindelijk waren we keurig op tijd, om 9 uur bij de bus. De bus bracht ons naar een plantage waar we op kamelen hebben gereden! Wat een vaag iets is dat zeg. Het schommelt maar op en neer, maar het is wel super leuk om een keer te doen. Daarnaast kregen we ook een rondleiding van onze eigen Eddie Murphie, genaamd Isaac. Een geweldige gast, hij vertelde ons over bomen die geplant waren door beroemdheden, op een gegeven moment was het zo: "This is from Shakira (een beroemde zangeres) this one is from Churchill, this one is from Isaac.. *de rest weet ik niet meer*, he is gonna be famous, one day!" Heel de tijd dat soort grappen, hij vernoemde heel de tijd dingen naar zichzelf en hij was volgens mij zo stoned als een opgediende garnaal. Maar wel harstikke leuk en achter elke zin kwam de tekst : "yeah man!". Na het kameel rijden zijn we naar een waterval gegaan en die ook echt beklommen! Dat was echt super leuk om te doen en de gids heeft ook foto's gemaakt met onze camera, dus dat is helemaal leuk. Ook is er een film persoontje heel de tijd mee geweest en heeft de hele klim gefilmd. Die film hebben we ook gekocht en die kun je straks dus bij ons thuis komen kijken! Hier ook weer heel de tijd de tekst "yeah man!" erbij. Na het avontuur zijn we terug gegaan naar het schip en hebben we op ons gemak zitten eten en zijn we nog wezen zwemmen, ook weer met Paul en Riekje, (1 big family right?. yeah man!) en daarna was het tijd voor "The Crow's nest". We hadden een uitnodiging gekregen van de kapitein om daar een borrel te komen drinken. Wat we natuurlijk gedaan hebben en 3x raden: wie we boven weer tegenkomen? Yeah man, Paul en Riekje weer. Het bleek dus te zijn dat de Nederlandse gezinnen uitgenodigt waren op een VIP party, samen met gezinnen die al heel vaak mee gevaren waren, of familie van de crew. Veel van de officieren zijn Nederlands. Maar het jammere is dat de kaptein Engels is. Dat is dus ietsje minder, maar goed je gaat niet klagen over nationaliteit. Na het eten, zijn Marieke en mama naar bed gegaan. Marieke was doodop omdat ze vind dat ik te hard snurk als ik slaap, terwijl ik dat thuis nooit doe! Effin, Hans, Jennifer, BPP en ik zijn nog naar de Piano bar geweest met: jullie raden het al: Paul en Riekje. Oftewel we gaan veel met ze om en dat is ook wel gezellig :) Hans slaapt vanacht bij mij op de kamer, Marieke slaapt bij Jennifer, zodat we allemaal kunnen slapen! Dit is dus het teken om af te gaan sluiten. Slaap lekker iedereen! Paultje di Caprio

1. Tanja en Johan:
    28 december 2010
    Good morning Abraham, het is zover, hiep hiep hoera, welkom bij de club! Van harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag! Een hele gezellige speciale dag! Een verjaardagsknuffel van Johan en Tanja.
    P.s. paul di capriolen vanavond schrijf ik jou, want heb haast om naar m'n werk te gaan!
  2. Tanja en Johan:
    28 december 2010
    Hee paul, zoals beloofd ben ik hier nog even, wat hebben jullie weer veel meegemaakt, gezien en gezelligheid gehad. En zijn het leuke dochters van paul en riekje? En gaat alles goed met de jarige job? Wij drinken wel even een borrel op hem. Groetjes johan en tanja
  3. wilhelmien:
    29 december 2010
    hallo jantje,

voor het geval dat je mijn mailtje niet heb gekregen, nog van harte gefeliciteerd met je 50 verjaardag, ik hoop dat je je verjaardag goed gevierd heb, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan, dikke kus en een flinke knuffel voor mijn zusje.
    wat leuk dat je je oude studiegenoot heb gevonden o de boot
    groetjes aan allemaal